onsdag 20 mars 2013

Dags att raka benen...

Melvin strök upp och ner på mitt smalben och utbrast: men mamma, varför har du smulor på hela benen?

Nu är det dags för denna mamma att snygga till sig! Bestämde mig igår för att ta tag i de "sista" kilona på riktigt! Blev simning igår och idag när Melvin är på dagis och Oliver förhoppningsvis sover ska jag damma fram promenadbandet och ta en tur på det och sen blir det simning igen ikväll. Dessutom slog jag till med havregrynsgröt till frukost istället för massa mackor! Köpa frukt står på schemat också. För jag vet att jag blir sjukt sugen på att äta titt som tätt!

Egentligen skulle man amma livet ut för då går jag ner i vikt så det står härliga till och när jag slutar amma går jag upp i vikt så det står härliga till! Känns dock som att det kan bli ohållbart att tvinga Oliver att amma när han är 32. Jag får helt enkelt fundera på det där...

Det där med att sluta amma förresten gick ju sjukt lätt när jag väl tog tag i det och Oliver sover så himla mycket bättre nu så att jag inte tog tag i det tidigare får jag helt enkelt bara glömma bort! Han sover numer i sin egen säng hela nätterna och kanske vaknar en gång och då är det bara att stoppa i nappen oftast så somnar han om direkt! Halleluja!

1 kommentar:

  1. Lite kanel på den där gröten gör det ännu godare! :) Bra jobbat!

    SvaraRadera