tisdag 16 juli 2013

Möhippa

Helt plötsligt så kommer den där dagen som man anat och haft en skräckblandad förtjusning inför! Möhippedagen! Jag hade blivit lovad sovmorgon på lördagen! Nöjd sov jag och oj vad jag sov klockan 7.45 när det damp ner ett sms! Ett sms som sa att jag skulle infinna mig utanför ICA maxi iförd diverse snygga kläder klockan 8.00. En kvart senare! Jag fick panik och sprang runt som en virrig höna här! På mig fick jag kläderna och iväg for jag på cykel. Som tur var så råkade grannen Erika stå med en flaska med bra innehåll i på vägen. Man vill inte bli uttorkad på den varmaste dagen i svensk historia. Väl på ICA skulle jag handla frallor, men så långt hann jag inte för i högtalarna på ICA hör jag: Kan Jennie Engström 32 år komma till förbutiken där mamma väntar och mycket riktigt, där väntade mamma Susanne, men fram bakom hörnet kom också ett gäng fantastiska vänner! Det bar iväg till Erika där lyxfrukost med bubbel och andra läckerheter väntade! Roliga lekar och massa prat och skratt! Efter det åkte vi vidare mot trekamp! Gladiatorspel, Sumobrottning samt ögonbindel och rep bjöds det på och oj vad kul det var! Vi kämpade oss riktigt svetta. Jag ingick tyvärr i det förlorande laget. Men en dag som denna gjorde det ingenting! Sedan var det dags att ta oss till lunchen där de tänk till och tagit favoritrestaurangen, East and west Sushi. På vägen var jag tvungen att utföra en del suspekta saker, tigga blommor, sälja blommor, hälsa glatt på alla jag mötte, ta bilder etc. Väl framme tog det viss tid innan maten kom in, men däremot dök två märkliga män upp bärandes Brad Pitt och Johnny Depp mask, att de pratade engelska och var grymt störiga gjorde inte saken bättre! Jag gjorde allt i min makt för att få dem att gå, men de var envisa, ända tills det slog mig att det var ju för tusan mina vänner Anna och Carro! Helt sjukt att jag inte förstod det tidigare! Sedan bar det av till relaxen vid Gustavsvik där vi låg i solen och bara gottade oss hela tiden! Underbart! 
Dagen avslutades med mat och bowling på Pitchers och några av oss tappra själar fortsatte till Strömpis för dans och mera prat! 
En helt underbar dag tillsammans med underbara vänner. Jag kan inte göra annat än att tacka massor och hoppas på att jag får ge tillbaka lite någon gång! 

1 kommentar:

  1. Vi är bara glada att du är nöjd med din dag :-D Det var verkligen superkul!

    SvaraRadera