torsdag 25 april 2013

Underbara sol, tråkiga vind!

Det är inte annat än att man kan känna ett litet lyckorus i kroppen när solen tittar fram. Det är bara så förbaskat synd att vinden måste vara där och glutta också! Aldrig får man vara helt nöjd! Dagen har iallafall spenderats med att först skjutsa till dagis sedan simma. Eftersom Oliver vägrade att sova på förmiddagen tog jag en timmes promenad innan dagis så han skulle sova, eftersom Oliver vägrade att somna på en timme var han med och smög runt när jag hämtade Melvin. Eftersom Oliver vägrade att somna på hela vägen hem från dagis så fick jag stå och vagga honom i 10 minuter och pang! Han somnade! Skitunge! Sedan packade jag och Melvin picknickväskan och tog med oss Oliver till lekparken. Oliver bestämde sig för att äta en liten macka och sedan bajsa big time. Supersmidigt att byta bajsblöja på en lekpark med en unge som vägrar ligga still och skriker som att jag misshandlade honom! Bytt blev det och sedan lekte vi tills vi inte orkade mer och knatade hem. Melvin kom på att han skulle prova att putta lite på Oliver så han stöp i golvet och tog en tugga på sin läpp som numer är något större än vanligt och innehåller några liter mindre blod! Båda barnen somnade ovaggade klockan sju och det var tur för jag kände att nu börjar mitt humör tryta lite och orken dala så ack vad soffan ska bli skön!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar