söndag 17 februari 2013

Tänder

Här hemma odlas det tänder på löpande band! Numer är det tand 8 och 9 som ska fram. Mina barn har den fina vanan att bajsa ur sig sina tänder så här går det åt blöjor som aldrig förr! Att vi dessutom dreglar så det blir snigelspår i hela huset och gnager på allt gör inte saken bättre. Vi har numer ett gäng fina gnagmärken på vårt vardagsrumsbord! Oliver går även in i grötdieten när han får tänder. Då ratas all mat som inte är just gröt. Iofs väldigt enkelt för den arma modern som inte alls behöver klia sig i huvudet och välja maträtter!

I helgen hade jag och barnen pyjamasparty utan Robert. Han tog sitt pick och pack och drog till Karlstad och sov på hotell! Efter denna lyx trodde jag att jag skulle få hem en pigg och utvilad Robert men ack så fel jag hade... Jag tänkte att jag och barnen skulle sova i vår säng. Lite mysigt! Ack så fel jag hade igen. Melvin skulle minsann sova i sin säng i sitt rum och detta var inte förhandlingsbart så det var bara att bädda ner honom där. Melvin sov gott hela natten medan Oliver pysslade med att prutta tänder!

Nu sitter jag nere i soffan och lyssnar på ljudet av två tokhostande barn! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, ge mig vår och bort med alla sjukdomar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar