måndag 5 november 2012

Underbara barn

Helgen blev precis så där trevlig och mysig som jag hoppats på. Barnen skötte sig exemplariskt och Melvin var så duktig på Alvins fina dop. Han började med att bestämt berätta för sin pappa att man inte får prata i kyrkan. Man får bara viska. Robert förstår ju ingenting. Tur Melvin är med och styr upp. Helt plötsligt började dock Melvin sjunga "ja må du leva" under dopet, men vi lyckades få tyst på honom ganska snabbt. Oliver gjorde succé han med med sitt underbara humör.

Idag stod fotografering på schemat. Melvin var sjuk på fotograferingen på dagis så vi passade på när Öppna förskolan hade en fotograf på besök. Ett syskonkort skulle vi ta. Det var ju lite svårare än vad vi tänkt. Att få bägge att titta in i kameran och le samtidigt gav vi upp rätt fort. Att Melvin dessutom skulle hålla i Oliver så att han inte ramlade var också ett projekt, för rätt som det var så glömde Melvin bort det och Oliver kantrade. Ojdå, nu försvann visst lillebror utbrast Melvin då...och ja, lillebror försvann ur bild! Hur som så tror jag vi fick till ett helt okej kort och jag väntar med spänning för att få se resultatet.

Vi kämpade på med bilder hemma också

Väl hemma igen så blev jag inspirerad och bestämde mig för att försöka få till lite bra bilder som jag ska framkalla och sätta i en ram jag har här hemma, Som sagt, det var inte lätt men en del blev helt ok. 





I babysittern övar vi numer på att spänna fast oss med bygeln så att vi snart kan åka till Liseberg och åka Balder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar