måndag 22 oktober 2012

1 - 0 Jennie - Oliver

Vilken fajt vi haft, jag och Oliver ikväll! Dock kan jag stolt säga att jag gick vinnande ur den! Oliver skulle inte somna idag, han skulle bara rulla runt, i min famn, i sin säng, i vår säng, överallt! Till sist bestämde jag mig att han SKA somna i sin säng! Och oj vad vi kämpade! Oliver rullade och bökade, jag rullade tillbaka, han rullade tillbaka...och bökade, så fortsatte vi till klockan blev 21 och mina ensamma mammor började på tv. Då rullade Oliver över och somnade och sover så gott nu! Han vet allt vad som är viktigt i mammas liv, ett tv-program som mamma följer, då bråkar man inte med mamma!

Till historien hör att Melvin somnade halv åtta utan problem i sin säng! Guld tänkte jag, det blir en lång kväll i soffan framför tvn, guld tänkte Oliver, det blir en lång kväll att bråka med mamma! Men summa summarum, jag sitter i soffan och tittar på mitt program och båda barnen sover i sina sängar! Jag kan inte vara annat än nöjd!

Mina barn är underbara trots att de ibland testar mitt tålamod och allt som oftast upptäcker jag att jag har ett alldeles tillräckligt bra tålamod för att vinna de kamper jag väljer att gå in i!

2 kommentarer: