onsdag 3 oktober 2012

Att klippa sig!

Förra gången vi var och klippte Melvin så gick det så himla bra, så fräna jag bokade tid idag...när jag var själv med bägge barnen! Herregud Oliver är ju alltid så glad och tillfreds med livet! Hur svårt kan det vara!?

Det började med att Melvin började grina i bilen för han ville minsann inte klippa sig och han ville absolut inte få vatten i håret! Lilla Oliver sov som en gris då han varit på babysång! Lilla Oliver vaknade så fort vi gick in hos frisören! Lilla Oliver tokskrek hos frisören! Melvin grinade högt för han skulle minsann inte klippa sig! Stackars tanten som satt och klippte sig såg ut att undra i vilket kaos hon hamnat. Som den pedagogiska mamma jag är så hade jag med en bok som jag började läsa för två högljudda barn när vi satt och väntade...och tro det eller ej, lugnet spred sig och besöket slutade toppen! Melvin blev klippt och var nöjd och Oliver hejade på honom genom att hoppa runt i mitt knä! Pedagogiska mamman åkte därifrån med en stolt känsla över sina duktiga barn och en svettindränkt tröja!

Heja mig och heja mina duktiga barn och ett litet heja till otroligt duktiga Linda som gjorde att Melvin inte kommer se ut som ett troll i håret på dagiskorten!

1 kommentar: