lördag 12 januari 2013

Envis.nu

Jag ger mig den på att unge herr Oliver ska ta sig an att gå snart! Om jag får bestämma tar det lång tid till! Någon envisare unge har jag aldrig skådat. Han SKA stå och han SKA gå runt möblerna och för var minut som går blir han stadigare och stadigare. Idag har han bara fallit en gång och då parerade han upp det bra själv! När det är dags att sova SKA han bara ställa sig upp 1000 gånger trots att han är så trött så ögonen går i kors! Det slutar alltid med att han somnar mitt i en av gångerna. När han vaknar på natten så MÅSTE han bara ställa sig upp. Vad är det som är så kul med att stå upp? Hur som helst så är han och Melvin de finaste, goaste ungarna man kan ha!

Idag har jag slagit på stort och lagat en massa mat till Oliver så imorgon ska han få smaka på mammas hemmagjorda potatismos, lax och ärtpure! Det borde smaka mummas. Imorgon ska jag laga köttfärs och grytbitar. Allt ska frysas i små portioner så jag kan välja och vraka hej vilt när det är dags att äta lunch. Det här med att sluta amma var inte riktigt lika enkelt med Oliver som det var med Melvin. Det gick på en dag med Melvin. Oliver har bestämt sig för att hata välling! Inte bra! Han tycker barnmatsburkar smakar urk men älskar dock gröt och mammas tuttar! Det sistnämnda är jag rätt less på så nu ska det jobbas hårt på att sluta med det!

1 kommentar: