måndag 7 januari 2013

Semester

Två veckor går fort. Vi är redan tillbaka hemma och nu är det ordning på rutinerna för barnen som står på schemat! Trots att vi åkte på den Kanarianska vinterkräksjukan, lite feber och en släng av orkanvindar så var det skönt att komma ifrån snön och kylan och få lite värme. Att jag kommer hem blekare än när vi åkte är ett fakta som jag väljer att bortse ifrån. Den spanska doktorn som så fint fick komma till vårt hotellrum för att undersöka Melvin berättade glatt för oss att den spanska kräksjukan blir nog värre på oss turister då vi inte känner igen bacillen. Om ni frågar Melvin och Robert så håller de nog med. Jag och Oliver är hårdingar som bara tog en liten bekantskap med toaletten medan de andra två trivdes oerhört bra i dess sällskap! Bada gjorde jag noll gånger men solstolen stiftade jag bekantskap med! Utsikten från hotellet var fantastisk! Vi bodde på 14 våningen så vi såg en hel del!

Stoltare mamma än jag är det nog svårt att vara när man ser till flygningen! Båda barnen skötte sig exemplariskt både dit och hem. Melvin tyckte det var dödshäftigt att flyga!

Väl hemma kom Oliver på att det är kul att krypa på riktigt så det gör han i en dundrans fart!

Summa summarum: borta bra men hemma bäst!













1 kommentar: